EV365
Baza Wiedzy
Czym jest EV365? Jak szybko zwróci się moja inwestycja? Jak rozliczać kierowców za pobraną energię elektryczną? O co chodzi z badaniem technicznym UDT? Jakie są rodzaje stacji ładowania samochodów elektrycznych i jaką ładowarkę wybrać? Na te i inne pytania odpowiedzi znajdziesz w tym miejscu!
EV365 to producent stacji do ładowania samochodów elektrycznych. Razem z naszymi klientami budujemy ogólnopolską sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych! To prosty model, w którym to Ty, jako właścicielem publicznej stacji ładowania, zarabiasz na świadczeniu usługi ładowania i każdej kilowatogodzinie energii elektrycznej dostarczonej do baterii samochodu elektrycznego. Bez prowizji i innych zbędnych formalności z naszej strony. Wszelkie niezbędnie narzędzia, aby komercyjne świadczenie usługi ładowania stało się możliwe, zapewnimy Tobie my. Dowolnie ustalaj swój cennik i umożliwiaj kierowcom rozliczenia za naładowaną baterię przy pomocy terminala płatniczego wbudowanego w stację ładowania lub aplikacji mobilnej!
➤ Przeczytaj więcej o EV365
➤ Przeczytaj więcej o EV365
Istnieje wiele rodzajów stacji ładowania. Nie wchodząc jednak w skomplikowane podziały, skupmy się na tym co najważniejsze. Stacje ładowania możemy podzielić przede wszystkim ze względu na rodzaj prądu używanego do ładowania samochodów oraz ich funkcjonalność.
Na podstawie pierwszego kryterium, możemy wyróżnić ładowarki prądu przemiennego (AC) i prądu stałego (DC). Stacje AC to ładowarki, których zadaniem w dużym uproszczeniu jest przekazanie w bezpieczny sposób występującego w sieci energetycznej prądu przemiennego do samochodu elektrycznego, gdzie następnie odbywa się jego zamiana na prąd stały, który trafia do baterii pojazdu. Ładowarki te najczęściej występują w wersji o mocy od 11 kW do 22 kW (3-fazy) oraz od 3,7 kW do 7,4 kW (1-faza). Stacje DC to z kolei szybkie ładowarki o bardzo dużych mocach, często sięgających nawet ponad 300 kW. Wyposażone są w tzw. moduły mocy (przetwornice), których zadaniem jest przetworzenie prądu przemiennego z sieci na prąd stały, którym ładujemy bezpośrednio baterię samochodu elektrycznego. Zasadnicza różnica tkwi więc w technologii używanej do ładowania.
Stacje ładowania możemy podzielić także ze względu na kryterium funkcjonalności. Mogą one bowiem służyć jako ładowarki na użytek prywatny oraz komercyjne stacje ładowania. Ładowarki prywatne to urządzenia, których przeznaczeniem jest zaspokajanie potrzeb własnych właściciela stacji. Zazwyczaj są to proste urządzenia, które umożliwiają ładowanie w trybie „Podłącz i ładuj” lub autoryzacji sesji ładowania za pomocą specjalnych kart RFID. Komercyjne stacje ładowania to z kolei urządzenia służące do rozliczania energii pobranej przez użytkowników i zarabiania pieniędzy. Na tych stacjach możesz ustalać liczne parametry, takie jak cena kWh, opłaty parkingowe, godziny dostępności i wiele innych. Do ich największych zalet zaliczyć trzeba funkcję rozliczania sesji ładowania przy pomocy terminali płatniczych, kart prepaid lub aplikacji mobilnej.
To jak szybko naładujesz samochód zależy od kilku czynników. Najważniejszym z nich jest sam pojazd. To właśnie do niego zawsze należy ostatnie słowo. Różni producenci stosują różne podzespoły, co przekłada się na różne prędkości ładowania. W przypadku ładowania prądem przemiennym (AC) zależy to w głównej mierze od ładowarki pokładowej wbudowanej w samochodzie. Dla przykładu, Tesla Model 3 na złączu Type 2 ładuje baterie z mocą do 11kW, natomiast Renault Zoe na tym samym złączu ładuje się z mocą do 22kW. Ograniczenia dotyczą także złączy szybkiego ładowania prądem stałym (DC). Ta sama Tesla na szybkim złączu CCS-2 będzie ładować się z mocą maksymalnie 170kW, natomiast Renault ZOE z mocą 46 kW. Jeżeli podłączysz którykolwiek z tych samochodów do złącza stacji o mocy 250 kW, to maksymalna moc i tak zostanie ograniczona do poziomu, który dyktuje Twój samochód.
Kolejnym istotnym elementem, który definiuje jak szybko naładujesz dany pojazd, jest pojemność baterii. Wspomniana Tesla w wersji Long Range posiada baterię o pojemności 82kWh, a Renault ZOE o pojemności 55kWh. Ze względu na konieczność dbania o dobrą kondycję baterii, pojazd elektryczny ładujemy przeważnie w zakresie od 20% do 80%, czyli ok. 60%. Prosta matematyka i możemy obliczyć, że na złączu prądu przemiennego (AC) nasza Tesla naładuje się w ok. 4,5h, natomiast Renault w ok. 1,5h. Na złączu prądu stałego (DC) zaś oba te pojazdy naładują się odpowiednio w ok. 20 min. (Tesla) oraz w ok. 50 min (Renault) – pod warunkiem ładowania ich z pełną możliwą mocą ładowarki. Jeżeli stacja ładowania dysponuje mniejszą mocą, ładowanie będzie trwało dłużej. Pamiętaj jednak, że każdy samochód ładuje się nieco inaczej, a na całkowity czas ładowania mają wpływ także niektóre inne okoliczności (np. im bliżej pełnej baterii, tym prędkość ładowania zaczyna nieco zwalniać).
W praktyce wszystkie wszystkie. To zależy od gniazda ładującego, jakie znajduje się w samochodzie oraz złącza stacji ładowania. Zgodnie z unijnymi normami zharmonizowanymi, wszystkie auta elektryczne produkowane na rynek Unii Europejskiej muszą być wyposażone w gniazdo Typu 2. Jest to duże ułatwienie dla rynku, gdyż zmniejsza ryzyko sytuacji, w których kierowcy nie będą mogli skorzystać ze stacji ładowania, bo jej złącze ma inne „wejście” niż samochód. W przypadku stacji szybkiego ładowania takim standardem jest złącze CCS-2, które wypiera spotykane jeszcze złącza typu CHAdeMO (występujące najczęściej u producentów pojazdów z Japonii, takich jak Nissan i Mitshubishi). Myśląc przyszłościowo należy stawiać na te dwa standardy. W przeciwnym wypadku istnieje ryzyko, że nasza stacja będzie wyposażona w złącze ładujące, z którego nikt nie będzie w przyszłości korzystał.
Stacje ładowania EV365 to urządzenia komercyjne, za pomocą których możesz świadczyć usługę ładowania odpłatnie i zarabiać na każdej dostarczonej do baterii samochodu elektrycznego kilowatogodzinie. Ładowarki wyposażone są w najnowocześniejszy system do rozliczania użytkowników końcowych. Dzięki integracji z naszym systemem do zarządzania stacjami ładowania – Chmurą myEV365, możesz dowolnie ustalać parametry takie jak cena kWh, opłaty parkingowe, opłaty eksploatacyjne i wiele innych. System pozwala także na określenie godzin dostępności stacji ładowania oraz zapewnia podgląd zużycia danych, w tym także w czasie rzeczywistym.
➤ Przeczytaj więcej o Chmurze myEV365
➤ Przeczytaj więcej o Chmurze myEV365
Usługę ładowania na stacjach EV365 możesz rozliczać na trzy sposoby. Pierwszym i zarazem najpopularniejszym jest terminal płatniczy zainstalowany w ładowarce. Wszystkie stacje ładowania EV365 mogą zostać wyposażone w terminal płatniczy Nayax Vpos Touch. Terminal obsługuje karty największych organizacji płatniczych (Visa, MasterCard), karty zbliżeniowe, karty chipowe oraz karty z paskiem magnetycznym. Nayax dopuszcza także inne modele płatności, takie jak PayPass, PayWave, płatności telefonem dokonywane w technologii NFC polegające na zbliżeniu telefonu do czytnika. Terminal umożliwia rozpoczęcie użytkownikom ładowania od razu po zaparkowaniu. Cały proces jest prosty i niezwykle szybki! Drugim sposobem na rozliczanie usługi ładowania jest aplikacja mobilna EV365. Dzięki aplikacji mobilnej każdy użytkownik może skorzystać z Twojej stacji przy jej pomocy. Trzecim sposobem na rozliczanie usługi ładowania są karty abonamentowe. Po prostu wydajesz klientowi taką kartę, za pomocą której inicjuje on sesję ładowania.
➤ Przeczytaj więcej o systemach płatności EV365
➤ Przeczytaj więcej o systemach płatności EV365
Duża część kierowców odwiedzających stacje ładowania to klienci biznesowi, którzy potrzebują faktury za zrealizowane sesje ładowania. Im więcej z nich będzie odwiedzać Twoją stację ładowania, tym więcej takich przypadków będzie miało miejsce. Jak więc umożliwić kierowcom otrzymanie faktury VAT ładowanie na Twojej stacji w prosty sposób? Mamy na to rozwiązanie! Wierzymy w pełną automatyzację i upraszczanie procesów, czemu ma służyć nasz System EV365 do wystawiania faktur dla partnerów i kierowców. To prosta platforma internetowa, dzięki której klient końcowy może przesłać zgłoszenie o wystawienie faktury. Wystarczy, że zarejestruje konto w systemie, wypełni krótki formularz, poda cztery ostatnie cyfry karty płatniczej, którą zapłacił za ładowanie oraz wybierze miesiąc, w którym nastąpiło ładowania i gotowe!
➤ Przeczytaj więcej o Systemie EV365 do wystawiania faktur za ładowanie
➤ Przeczytaj więcej o Systemie EV365 do wystawiania faktur za ładowanie
Przede wszystkim musisz określić jaki jest cel całej inwestycji. Jeżeli chcesz, aby stacja ładowania była wsparciem lub uzupełnieniem Twojego biznesu, to lepszym rozwiązaniem będzie stacja ładowania prądu przemiennego (AC) . Jest to idealne urządzenie dla firm, których klienci dysponują czasem. Stacja ładowania świetnie sprawdzi się w hotelach, centrach handlowych, warsztatach samochodowych, restauracjach, centrach logistycznych i wielu innych miejscach. W tym przypadku rekomendujemy Ci stację ładowania EV365 Model AC2 lub EV365 Model AC3 z funkcją wyświetlania multimedialnych reklam.
➤ Zobacz nasze stacje ładowania AC
Jeżeli jednak zależy Ci na szybkim ładowaniu kierowców i stacja ładowania ma dysponować dużą mocą, ładowarka prądu przemiennego to nie rozwiązanie, którego poszukujesz. W tym przypadku będziesz potrzebował dużo większych mocy, które wygenerują ruch na Twojej stacji. Taką moc zapewnia stacja ładowania prądu stałego (DC) . Wówczas rekomendujemy Ci wybór ładowarki EV365 Model DC1 lub EV365 Model DC2, czyli profesjonalnych komercyjnych stacji ładowania prądu stałego (DC).
➤ Zobacz nasze stacje ładowania DC
Pamiętaj, że dobór odpowiedniego urządzenia to bardzo ważna decyzja. W tym celu istotnym jest, abyśmy dobrze poznali Twoje potrzeby i istniejące warunki techniczne. Nie obawiaj się! Nasz zespół pomoże dobrać stację ładowania w oparciu o Twoje indywidualne potrzeby i wymagania. Przeprowadzimy Cię przez całą inwestycję, aby zrealizować cele, które wspólnie założyliśmy sobie na samym początku współpracy.
➤ Zobacz nasze usługi
➤ Zobacz nasze stacje ładowania AC
Jeżeli jednak zależy Ci na szybkim ładowaniu kierowców i stacja ładowania ma dysponować dużą mocą, ładowarka prądu przemiennego to nie rozwiązanie, którego poszukujesz. W tym przypadku będziesz potrzebował dużo większych mocy, które wygenerują ruch na Twojej stacji. Taką moc zapewnia stacja ładowania prądu stałego (DC) . Wówczas rekomendujemy Ci wybór ładowarki EV365 Model DC1 lub EV365 Model DC2, czyli profesjonalnych komercyjnych stacji ładowania prądu stałego (DC).
➤ Zobacz nasze stacje ładowania DC
Pamiętaj, że dobór odpowiedniego urządzenia to bardzo ważna decyzja. W tym celu istotnym jest, abyśmy dobrze poznali Twoje potrzeby i istniejące warunki techniczne. Nie obawiaj się! Nasz zespół pomoże dobrać stację ładowania w oparciu o Twoje indywidualne potrzeby i wymagania. Przeprowadzimy Cię przez całą inwestycję, aby zrealizować cele, które wspólnie założyliśmy sobie na samym początku współpracy.
➤ Zobacz nasze usługi
Proces inwestycyjny w stacje ładowania jest bardzo odformalizowany. Budowa stacji ładowania nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę. Całą inwestycję możesz przeprowadzić na podstawie zgłoszenia robót budowlanych lub wyłącznie sporządzenia planu sytuacyjnego na kopii mapy zasadniczej. W tym drugim przypadku, organ administracji architektoniczno-budowlanej nie ingeruje nawet w proces budowy prowadzony w tym trybie. Ty właściwie na tym etapie nie musisz robić nic. Sporządzeniem planu sytuacyjnego oraz zaprojektowaniem infrastruktury elektrycznej dla Twojej stacji ładowania zajmie się EV365.
Kilka obowiązków dotyczących legalnej eksploatacji stacji ładowania związanych jest z dozorem technicznym oraz geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą. Poniżej znajdziesz więcej szczegółów na ten temat.
➤ Zobacz nasze usługi
➤ Zobacz nasze usługi
Nie. Zgodnie z przepisami prawa, sprzedaż energii nie obejmuje ładowania energią elektryczną za pomocą punktów ładowania. Ładowanie pojazdów elektrycznych to świadczenie usługi. Oznacza to, że jako właściciel stacji ładowania nie musisz posiadać koncesji na obrót energią elektryczną. To bardzo duże ułatwienie.
Każda stacja ładowania, która będzie eksploatowana w inny sposób niż wyłącznie na potrzeby własne właściciela stacji, oraz każda stacja o mocy powyżej 3,7 kW, musi zostać poddana badaniu technicznemu wstępnemu przed Urzędem Dozoru Technicznego (UDT) . Taki obowiązek wynika z przepisów ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Badanie techniczne wstępne stacji ładowania pojazdów elektrycznych sprowadza się przede wszystkim do zbadania przez inspektora UDT, czy stacja ładowania została wykonana zgodnie z przepisami prawa, w szczególności rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych dla stacji ładowania i punktów ładowania stanowiących element infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego.
➤ Zobacz nasze usługi
W praktyce wymaga to przygotowania wniosku oraz kompletnej dokumentacji dotyczącej samej stacji i wykonanej na potrzeby jej funkcjonowania infrastruktury, a także przystosowania miejsc parkingowych do wymogów UDT. Nie obawiaj się, przygotowaniem tych dokumentów zajmie się nasza firma! Po przesłaniu do UDT wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami, inspektor UDT dokona oględzin stacji ładowania, a jeżeli wszystko zostało przeprowadzone należycie i zgodnie ze sztuką, wystawi protokół dopuszczający ją do eksploatacji. To normalna procedura, którą nasze stacje przechodziły już wielokrotnie.
Jeżeli Twoja stacja ładowania ma charakter nieogólnodostępny (np. usługę ładowania świadczysz wyłącznie na rzecz klientów korzystających z usług Twojej firmy), to na tym kończą się Twoje obowiązki, a stacja jest gotowa do działania. Jeżeli jednak Twoja stacja ma charakter ogólnodostępny (każdy może z niej korzystać), to przed złożeniem wniosku o przeprowadzenie badania technicznego, musisz zarejestrować się jako jej operator oraz dostawca usługi ładowania w serwisie Ewidencji Infrastruktury Paliw Alternatywnych (EIPA). To nic trudnego! Pomożemy Ci przejść przez proces rejestracji i integracji stacji ładowania z systemem EIPA.
➤ Zobacz nasze usługi
W praktyce wymaga to przygotowania wniosku oraz kompletnej dokumentacji dotyczącej samej stacji i wykonanej na potrzeby jej funkcjonowania infrastruktury, a także przystosowania miejsc parkingowych do wymogów UDT. Nie obawiaj się, przygotowaniem tych dokumentów zajmie się nasza firma! Po przesłaniu do UDT wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami, inspektor UDT dokona oględzin stacji ładowania, a jeżeli wszystko zostało przeprowadzone należycie i zgodnie ze sztuką, wystawi protokół dopuszczający ją do eksploatacji. To normalna procedura, którą nasze stacje przechodziły już wielokrotnie.
Jeżeli Twoja stacja ładowania ma charakter nieogólnodostępny (np. usługę ładowania świadczysz wyłącznie na rzecz klientów korzystających z usług Twojej firmy), to na tym kończą się Twoje obowiązki, a stacja jest gotowa do działania. Jeżeli jednak Twoja stacja ma charakter ogólnodostępny (każdy może z niej korzystać), to przed złożeniem wniosku o przeprowadzenie badania technicznego, musisz zarejestrować się jako jej operator oraz dostawca usługi ładowania w serwisie Ewidencji Infrastruktury Paliw Alternatywnych (EIPA). To nic trudnego! Pomożemy Ci przejść przez proces rejestracji i integracji stacji ładowania z systemem EIPA.
Przed inwestycją w stację ładowania powinieneś ustalić kilka kwestii. Przede wszystkim, sprawdź czy posiadasz zapas mocy, który możesz przeznaczyć na ładowanie samochodów elektrycznych. Co do zasady, dostępna moc powinna odpowiadać co najmniej mocy znamionowej urządzenia. Jeżeli planujesz inwestycję w ładowarkę o mocy 2 x 22kW, powinieneś zabezpieczyć 44kW. Jeżeli chcesz postawić stację ładowania o mocy 82 kW, również taka moc powinna zostać zabezpieczona dla pracy urządzenia w warunkach maksymalnego obciążenia.
Co w sytuacji gdy nie masz tyle mocy, a zależy Ci na posiadaniu swojej własnej komercyjnej stacji ładowania? Możesz wystąpić do zakładu energetycznego o zwiększenie mocy przyłącza lub wybudowanie nowego przyłącza dla stacji ładowania. Jeżeli jednak nie chcesz czekać, aż zakład zwiększy moc przyłączeniową Twojego obiektu lub wybuduje nowe przyłącze, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość! Stacje ładowania EV365 to urządzenia, których moc można dowolnie dostosować do istniejących warunków technicznych. Jeżeli planujesz zakup stacji o mocy całkowitej 44kW, a dostępny zapas energii to 30kW, z poziomu naszego systemu do zarządzania stacjami ładowania EV365 – Chmury myEV365, możesz ograniczyć moc ładowarki. Funkcja ta zabezpiecza przed znanym wszystkim doskonale „wyrzucaniem korków”. W praktyce nie musisz więc czekać, aż zakład podniesie moc przyłącza lub wybuduje nowe, aby rozpocząć inwestycję. Możesz mieć swoją własną stację ładowania już teraz oraz przyzwyczajać klientów do możliwości skorzystania z niej, w między czasie spokojnie czekając na podniesie mocy o brakujące kilowaty lub budowę nowego przyłącza energetycznego.
Jeśli nie wiesz jaką wolną mocą dysponujesz albo chcesz zwiększyć moc istniejącego przyłącza lub wybudować nowe i potrzebujesz więcej informacji, Dział Techniczny EV365 odpowie na Twoje wszystkie pytania i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Co w sytuacji gdy nie masz tyle mocy, a zależy Ci na posiadaniu swojej własnej komercyjnej stacji ładowania? Możesz wystąpić do zakładu energetycznego o zwiększenie mocy przyłącza lub wybudowanie nowego przyłącza dla stacji ładowania. Jeżeli jednak nie chcesz czekać, aż zakład zwiększy moc przyłączeniową Twojego obiektu lub wybuduje nowe przyłącze, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość! Stacje ładowania EV365 to urządzenia, których moc można dowolnie dostosować do istniejących warunków technicznych. Jeżeli planujesz zakup stacji o mocy całkowitej 44kW, a dostępny zapas energii to 30kW, z poziomu naszego systemu do zarządzania stacjami ładowania EV365 – Chmury myEV365, możesz ograniczyć moc ładowarki. Funkcja ta zabezpiecza przed znanym wszystkim doskonale „wyrzucaniem korków”. W praktyce nie musisz więc czekać, aż zakład podniesie moc przyłącza lub wybuduje nowe, aby rozpocząć inwestycję. Możesz mieć swoją własną stację ładowania już teraz oraz przyzwyczajać klientów do możliwości skorzystania z niej, w między czasie spokojnie czekając na podniesie mocy o brakujące kilowaty lub budowę nowego przyłącza energetycznego.
Jeśli nie wiesz jaką wolną mocą dysponujesz albo chcesz zwiększyć moc istniejącego przyłącza lub wybudować nowe i potrzebujesz więcej informacji, Dział Techniczny EV365 odpowie na Twoje wszystkie pytania i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Oczywiście. Znamy potrzeby naszych klientów i wiemy, że nic tak nie cieszy oczu, jak urządzenia oznakowane logotypem i kolorami własnej firmy. Wszystkie nasze stacje podlegają dowolnej personalizacji. Na polecenie naszych klientów przemalowujemy obudowy stacji ładowania, ale także przednich paneli. Co więcej, Twoje logo i kolory mogą znaleźć się także na dotykowym interfejsie stacji ładowania! Sieć EV365 budujemy razem z naszymi partnerami, gdzie stacje ładowania mogą być oznaczone według ich własnego życzenia. Zapytaj nasz Dział Obsługi Klienta EV365 o wizualizację. Zobrazujemy Ci jak może wyglądać stacja ładowania wykonana w Twoje barwy i logo.
➤ Czytaj więcej o naszej usłudze personalizacji
➤ Czytaj więcej o naszej usłudze personalizacji
Za pomocą stacji ładowania EV365 możesz świadczyć usługę ładowania odpłatnie. Dzięki pełnej konfigurowalności, za pomocą naszego systemu do zarządzania stacjami ładowania EV365 – Chmurą myEV365, możesz w dowolny sposób ustalać cenniki ładowania oraz opłat parkingowych, a tym samym dowolnie ustalać poziom swojej marży. Stacje ładowania samochodów elektrycznych to także doskonałe uzupełnienie dla biznesu. Jeżeli prowadzisz hotel lub jesteś właścicielem parku handlowego, ładowarka ściągnie do Twojego biznesu zupełnie nowych klientów, którzy będą mieli możliwość podładowania się na miejscu. Przy okazji, w oczekiwaniu na naładowaną baterię, kierowcy chętnie zjedzą posiłek w Twojej restauracji, zostaną na noc lub zrobią zakupy. Nie mówiąc już o licznych korzyściach wizerunkowych.
Rentowność inwestycji i szybkość jej zwrotu zależy w dużym stopniu również od lokalizacji ładowarki. Wpływa to także na dobór odpowiedniego modelu i wymaga określenia już na samym początku. Jeżeli dysponujesz miejscem, które zlokalizowane jest w pobliżu głównych ciągów komunikacyjnych lub centrum miast, dużo lepszym pomysłem może okazać się szybka stacja ładowania prądem stałym (DC), gdyż w tych miejscach kierowcy będą szukali przede wszystkim szybkiego ładowania. Jeżeli natomiast ładowarkę planujesz postawić pod siedzibą swojej firmy, hotelem lub innym miejscem, a Twoi klienci dysponują większą ilością czasu, dużo lepszym rozwiązaniem może okazać się ładowarka prądu przemiennego (AC). Wszystkie te elementy będą miały wpływ na wysokość kosztów inwestycyjnych oraz prędkość zwrotu.
Jeśli masz pomysł, gdzie chciałbyś postawić swoją własną stację ładowania samochodów elektrycznych, ale masz wątpliwości jak szybko zwróci się Twoja inwestycja, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta EV365 (+48 690 297 582, info@ev365.pl). Przygotujemy dla Ciebie zupełnie za darmo szczegółową kalkulację oraz prognozę finansową na podstawie otrzymanych od Ciebie informacji i założeń oraz doradzimy optymalne rozwiązanie dopasowane do Twoich indywidualnych potrzeb.
Rentowność inwestycji i szybkość jej zwrotu zależy w dużym stopniu również od lokalizacji ładowarki. Wpływa to także na dobór odpowiedniego modelu i wymaga określenia już na samym początku. Jeżeli dysponujesz miejscem, które zlokalizowane jest w pobliżu głównych ciągów komunikacyjnych lub centrum miast, dużo lepszym pomysłem może okazać się szybka stacja ładowania prądem stałym (DC), gdyż w tych miejscach kierowcy będą szukali przede wszystkim szybkiego ładowania. Jeżeli natomiast ładowarkę planujesz postawić pod siedzibą swojej firmy, hotelem lub innym miejscem, a Twoi klienci dysponują większą ilością czasu, dużo lepszym rozwiązaniem może okazać się ładowarka prądu przemiennego (AC). Wszystkie te elementy będą miały wpływ na wysokość kosztów inwestycyjnych oraz prędkość zwrotu.
Jeśli masz pomysł, gdzie chciałbyś postawić swoją własną stację ładowania samochodów elektrycznych, ale masz wątpliwości jak szybko zwróci się Twoja inwestycja, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta EV365 (+48 690 297 582, info@ev365.pl). Przygotujemy dla Ciebie zupełnie za darmo szczegółową kalkulację oraz prognozę finansową na podstawie otrzymanych od Ciebie informacji i założeń oraz doradzimy optymalne rozwiązanie dopasowane do Twoich indywidualnych potrzeb.
Na szczeblu ogólnopolskim dotacje do zakupu oraz budowy stacji ładowania udzielane są w ramach programu „Wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury do tankowania wodoru” realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pomoc, udzielana w formie refundacji, obejmuje m.in. utworzenie punktu ładowania o mocy nie mniejszej niż 22 kW, który nie jest zainstalowany na ogólnodostępnej stacji ładowania oraz budowę lub przebudowę ogólnodostępnej stacji ładowania o mocy nie mniejszej niż 50 kW, wyposażonej w co najmniej 2 punkty ładowania, z czego co najmniej 1 umożliwia świadczenie usługi ładowania prądem stałym i ma moc nie mniejszą niż 50 kW.
O pomoc mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego, przedsiębiorcy, spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe i rolnicy indywidualni. Koszty kwalifikowane obejmować mają m. in. cenę nabycia stacji ładowania, koszt montażu i robót budowlanych, instalacji przyłączeniowej, dokumentacji technicznej oraz podatki i opłaty związane z realizacją inwestycji.
W przypadku utworzenia punktu ładowania o mocy nie mniejszej niż 22 kW, który nie jest zainstalowany na ogólnodostępnej stacji ładowania, pomoc wynosi do 25% kosztów kwalifikowanych. W przypadku budowy lub przebudowy ogólnodostępnej stacji o mocy nie mniejszej niż 50 kW i mniejszej niż 150 kW, pomoc wynosi 30% kosztów kwalifikowanych, a jeżeli inwestycja jest realizowana w dużej aglomeracji, wówczas wsparcie może zostać podniesione o 15 % i wyniesie 45%. Wreszcie, w przypadku budowy lub przebudowy ogólnodostępnej stacji ładowania o mocy powyżej 150 kW, intensywność pomocy sięga aż do 50% kosztów kwalifikowanych.
O pomoc mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego, przedsiębiorcy, spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe i rolnicy indywidualni. Koszty kwalifikowane obejmować mają m. in. cenę nabycia stacji ładowania, koszt montażu i robót budowlanych, instalacji przyłączeniowej, dokumentacji technicznej oraz podatki i opłaty związane z realizacją inwestycji.
W przypadku utworzenia punktu ładowania o mocy nie mniejszej niż 22 kW, który nie jest zainstalowany na ogólnodostępnej stacji ładowania, pomoc wynosi do 25% kosztów kwalifikowanych. W przypadku budowy lub przebudowy ogólnodostępnej stacji o mocy nie mniejszej niż 50 kW i mniejszej niż 150 kW, pomoc wynosi 30% kosztów kwalifikowanych, a jeżeli inwestycja jest realizowana w dużej aglomeracji, wówczas wsparcie może zostać podniesione o 15 % i wyniesie 45%. Wreszcie, w przypadku budowy lub przebudowy ogólnodostępnej stacji ładowania o mocy powyżej 150 kW, intensywność pomocy sięga aż do 50% kosztów kwalifikowanych.
Podjąłeś decyzję – inwestujesz w swoją własną stację ładowania samochodów elektrycznych! Czy musisz się na to jakoś przygotować? Przez cały proces inwestycyjny przeprowadzi Cię konsultant EV365. Krok po kroku wskażemy Ci co należy zrobić, aby przeprowadzić inwestycję od początku do końca!
Na etapie złożenia zamówienia istotnym jest określenie Twoich potrzeb oraz celów inwestycyjnych. To kluczowy etap dla całej inwestycji. Po dobraniu urządzenia oraz jego konfiguracji, czas przejść do działania. Po przygotowaniu infrastruktury elektrycznej i miejsca montażu, przystąpimy do instalacji stacji ładowania, szkolenia z obsługi, a także przygotowania niezbędnej dokumentacji do badania technicznego UDT oraz wdrożenia Ciebie oraz Twoich pracowników w cały system EV365.
Na etapie złożenia zamówienia istotnym jest określenie Twoich potrzeb oraz celów inwestycyjnych. To kluczowy etap dla całej inwestycji. Po dobraniu urządzenia oraz jego konfiguracji, czas przejść do działania. Po przygotowaniu infrastruktury elektrycznej i miejsca montażu, przystąpimy do instalacji stacji ładowania, szkolenia z obsługi, a także przygotowania niezbędnej dokumentacji do badania technicznego UDT oraz wdrożenia Ciebie oraz Twoich pracowników w cały system EV365.
Nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytania albo masz wątpliwości? Coś jest dla Ciebie niejasne i potrzebujesz porozmawiać z naszym konsultantem? Wypełnij formularz kontaktowy poniżej lub skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta EV365 (info@ev365.pl, +48 690 297 582).
Czym jest EV365? Jak szybko zwróci się moja inwestycja? Jak rozliczać kierowców za pobraną energię elektryczną? O co chodzi z badaniem technicznym UDT? Jakie są rodzaje stacji ładowania samochodów elektrycznych i jaką ładowarkę wybrać? Na te i inne pytania odpowiedzi znajdziesz w tym miejscu!
EV365 to producent stacji do ładowania samochodów elektrycznych. Razem z naszymi klientami budujemy ogólnopolską sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych! To prosty model, w którym to Ty, jako właścicielem publicznej stacji ładowania, zarabiasz na świadczeniu usługi ładowania i każdej kilowatogodzinie energii elektrycznej dostarczonej do baterii samochodu elektrycznego. Bez prowizji i innych zbędnych formalności z naszej strony. Wszelkie niezbędnie narzędzia, aby komercyjne świadczenie usługi ładowania stało się możliwe, zapewnimy Tobie my. Dowolnie ustalaj swój cennik i umożliwiaj kierowcom rozliczenia za naładowaną baterię przy pomocy terminala płatniczego wbudowanego w stację ładowania lub aplikacji mobilnej!
➤ Przeczytaj więcej o EV365
➤ Przeczytaj więcej o EV365
Istnieje wiele rodzajów stacji ładowania. Nie wchodząc jednak w skomplikowane podziały, skupmy się na tym co najważniejsze. Stacje ładowania możemy podzielić przede wszystkim ze względu na rodzaj prądu używanego do ładowania samochodów oraz ich funkcjonalność.
Na podstawie pierwszego kryterium, możemy wyróżnić ładowarki prądu przemiennego (AC) i prądu stałego (DC). Stacje AC to ładowarki, których zadaniem w dużym uproszczeniu jest przekazanie w bezpieczny sposób występującego w sieci energetycznej prądu przemiennego do samochodu elektrycznego, gdzie następnie odbywa się jego zamiana na prąd stały, który trafia do baterii pojazdu. Ładowarki te najczęściej występują w wersji o mocy od 11 kW do 22 kW (3-fazy) oraz od 3,7 kW do 7,4 kW (1-faza). Stacje DC to z kolei szybkie ładowarki o bardzo dużych mocach, często sięgających nawet ponad 300 kW. Wyposażone są w tzw. moduły mocy (przetwornice), których zadaniem jest przetworzenie prądu przemiennego z sieci na prąd stały, którym ładujemy bezpośrednio baterię samochodu elektrycznego. Zasadnicza różnica tkwi więc w technologii używanej do ładowania.
Stacje ładowania możemy podzielić także ze względu na kryterium funkcjonalności. Mogą one bowiem służyć jako ładowarki na użytek prywatny oraz komercyjne stacje ładowania. Ładowarki prywatne to urządzenia, których przeznaczeniem jest zaspokajanie potrzeb własnych właściciela stacji. Zazwyczaj są to proste urządzenia, które umożliwiają ładowanie w trybie „Podłącz i ładuj” lub autoryzacji sesji ładowania za pomocą specjalnych kart RFID. Komercyjne stacje ładowania to z kolei urządzenia służące do rozliczania energii pobranej przez użytkowników i zarabiania pieniędzy. Na tych stacjach możesz ustalać liczne parametry, takie jak cena kWh, opłaty parkingowe, godziny dostępności i wiele innych. Do ich największych zalet zaliczyć trzeba funkcję rozliczania sesji ładowania przy pomocy terminali płatniczych, kart prepaid lub aplikacji mobilnej.
To jak szybko naładujesz samochód zależy od kilku czynników. Najważniejszym z nich jest sam pojazd. To właśnie do niego zawsze należy ostatnie słowo. Różni producenci stosują różne podzespoły, co przekłada się na różne prędkości ładowania. W przypadku ładowania prądem przemiennym (AC) zależy to w głównej mierze od ładowarki pokładowej wbudowanej w samochodzie. Dla przykładu, Tesla Model 3 na złączu Type 2 ładuje baterie z mocą do 11kW, natomiast Renault Zoe na tym samym złączu ładuje się z mocą do 22kW. Ograniczenia dotyczą także złączy szybkiego ładowania prądem stałym (DC). Ta sama Tesla na szybkim złączu CCS-2 będzie ładować się z mocą maksymalnie 170kW, natomiast Renault ZOE z mocą 46 kW. Jeżeli podłączysz którykolwiek z tych samochodów do złącza stacji o mocy 250 kW, to maksymalna moc i tak zostanie ograniczona do poziomu, który dyktuje Twój samochód.
Kolejnym istotnym elementem, który definiuje jak szybko naładujesz dany pojazd, jest pojemność baterii. Wspomniana Tesla w wersji Long Range posiada baterię o pojemności 82kWh, a Renault ZOE o pojemności 55kWh. Ze względu na konieczność dbania o dobrą kondycję baterii, pojazd elektryczny ładujemy przeważnie w zakresie od 20% do 80%, czyli ok. 60%. Prosta matematyka i możemy obliczyć, że na złączu prądu przemiennego (AC) nasza Tesla naładuje się w ok. 4,5h, natomiast Renault w ok. 1,5h. Na złączu prądu stałego (DC) zaś oba te pojazdy naładują się odpowiednio w ok. 20 min. (Tesla) oraz w ok. 50 min (Renault) – pod warunkiem ładowania ich z pełną możliwą mocą ładowarki. Jeżeli stacja ładowania dysponuje mniejszą mocą, ładowanie będzie trwało dłużej. Pamiętaj jednak, że każdy samochód ładuje się nieco inaczej, a na całkowity czas ładowania mają wpływ także niektóre inne okoliczności (np. im bliżej pełnej baterii, tym prędkość ładowania zaczyna nieco zwalniać).
W praktyce wszystkie wszystkie. To zależy od gniazda ładującego, jakie znajduje się w samochodzie oraz złącza stacji ładowania. Zgodnie z unijnymi normami zharmonizowanymi, wszystkie auta elektryczne produkowane na rynek Unii Europejskiej muszą być wyposażone w gniazdo Typu 2. Jest to duże ułatwienie dla rynku, gdyż zmniejsza ryzyko sytuacji, w których kierowcy nie będą mogli skorzystać ze stacji ładowania, bo jej złącze ma inne „wejście” niż samochód. W przypadku stacji szybkiego ładowania takim standardem jest złącze CCS-2, które wypiera spotykane jeszcze złącza typu CHAdeMO (występujące najczęściej u producentów pojazdów z Japonii, takich jak Nissan i Mitshubishi). Myśląc przyszłościowo należy stawiać na te dwa standardy. W przeciwnym wypadku istnieje ryzyko, że nasza stacja będzie wyposażona w złącze ładujące, z którego nikt nie będzie w przyszłości korzystał.
Stacje ładowania EV365 to urządzenia komercyjne, za pomocą których możesz świadczyć usługę ładowania odpłatnie i zarabiać na każdej dostarczonej do baterii samochodu elektrycznego kilowatogodzinie. Ładowarki wyposażone są w najnowocześniejszy system do rozliczania użytkowników końcowych. Dzięki integracji z naszym systemem do zarządzania stacjami ładowania – Chmurą myEV365, możesz dowolnie ustalać parametry takie jak cena kWh, opłaty parkingowe, opłaty eksploatacyjne i wiele innych. System pozwala także na określenie godzin dostępności stacji ładowania oraz zapewnia podgląd zużycia danych, w tym także w czasie rzeczywistym.
➤ Przeczytaj więcej o Chmurze myEV365
➤ Przeczytaj więcej o Chmurze myEV365
Usługę ładowania na stacjach EV365 możesz rozliczać na trzy sposoby. Pierwszym i zarazem najpopularniejszym jest terminal płatniczy zainstalowany w ładowarce. Wszystkie stacje ładowania EV365 mogą zostać wyposażone w terminal płatniczy Nayax Vpos Touch. Terminal obsługuje karty największych organizacji płatniczych (Visa, MasterCard), karty zbliżeniowe, karty chipowe oraz karty z paskiem magnetycznym. Nayax dopuszcza także inne modele płatności, takie jak PayPass, PayWave, płatności telefonem dokonywane w technologii NFC polegające na zbliżeniu telefonu do czytnika. Terminal umożliwia rozpoczęcie użytkownikom ładowania od razu po zaparkowaniu. Cały proces jest prosty i niezwykle szybki! Drugim sposobem na rozliczanie usługi ładowania jest aplikacja mobilna EV365. Dzięki aplikacji mobilnej każdy użytkownik może skorzystać z Twojej stacji przy jej pomocy. Trzecim sposobem na rozliczanie usługi ładowania są karty abonamentowe. Po prostu wydajesz klientowi taką kartę, za pomocą której inicjuje on sesję ładowania.
➤ Przeczytaj więcej o systemach płatności EV365
➤ Przeczytaj więcej o systemach płatności EV365
Duża część kierowców odwiedzających stacje ładowania to klienci biznesowi, którzy potrzebują faktury za zrealizowane sesje ładowania. Im więcej z nich będzie odwiedzać Twoją stację ładowania, tym więcej takich przypadków będzie miało miejsce. Jak więc umożliwić kierowcom otrzymanie faktury VAT ładowanie na Twojej stacji w prosty sposób? Mamy na to rozwiązanie! Wierzymy w pełną automatyzację i upraszczanie procesów, czemu ma służyć nasz System EV365 do wystawiania faktur dla partnerów i kierowców. To prosta platforma internetowa, dzięki której klient końcowy może przesłać zgłoszenie o wystawienie faktury. Wystarczy, że zarejestruje konto w systemie, wypełni krótki formularz, poda cztery ostatnie cyfry karty płatniczej, którą zapłacił za ładowanie oraz wybierze miesiąc, w którym nastąpiło ładowania i gotowe!
➤ Przeczytaj więcej o Systemie EV365 do wystawiania faktur za ładowanie
➤ Przeczytaj więcej o Systemie EV365 do wystawiania faktur za ładowanie
Przede wszystkim musisz określić jaki jest cel całej inwestycji. Jeżeli chcesz, aby stacja ładowania była wsparciem lub uzupełnieniem Twojego biznesu, to lepszym rozwiązaniem będzie stacja ładowania prądu przemiennego (AC) . Jest to idealne urządzenie dla firm, których klienci dysponują czasem. Stacja ładowania świetnie sprawdzi się w hotelach, centrach handlowych, warsztatach samochodowych, restauracjach, centrach logistycznych i wielu innych miejscach. W tym przypadku rekomendujemy Ci stację ładowania EV365 Model AC2 lub EV365 Model AC3 z funkcją wyświetlania multimedialnych reklam.
➤ Zobacz nasze stacje ładowania AC
Jeżeli jednak zależy Ci na szybkim ładowaniu kierowców i stacja ładowania ma dysponować dużą mocą, ładowarka prądu przemiennego to nie rozwiązanie, którego poszukujesz. W tym przypadku będziesz potrzebował dużo większych mocy, które wygenerują ruch na Twojej stacji. Taką moc zapewnia stacja ładowania prądu stałego (DC) . Wówczas rekomendujemy Ci wybór ładowarki EV365 Model DC1 lub EV365 Model DC2, czyli profesjonalnych komercyjnych stacji ładowania prądu stałego (DC).
➤ Zobacz nasze stacje ładowania DC
Pamiętaj, że dobór odpowiedniego urządzenia to bardzo ważna decyzja. W tym celu istotnym jest, abyśmy dobrze poznali Twoje potrzeby i istniejące warunki techniczne. Nie obawiaj się! Nasz zespół pomoże dobrać stację ładowania w oparciu o Twoje indywidualne potrzeby i wymagania. Przeprowadzimy Cię przez całą inwestycję, aby zrealizować cele, które wspólnie założyliśmy sobie na samym początku współpracy.
➤ Zobacz nasze usługi
➤ Zobacz nasze stacje ładowania AC
Jeżeli jednak zależy Ci na szybkim ładowaniu kierowców i stacja ładowania ma dysponować dużą mocą, ładowarka prądu przemiennego to nie rozwiązanie, którego poszukujesz. W tym przypadku będziesz potrzebował dużo większych mocy, które wygenerują ruch na Twojej stacji. Taką moc zapewnia stacja ładowania prądu stałego (DC) . Wówczas rekomendujemy Ci wybór ładowarki EV365 Model DC1 lub EV365 Model DC2, czyli profesjonalnych komercyjnych stacji ładowania prądu stałego (DC).
➤ Zobacz nasze stacje ładowania DC
Pamiętaj, że dobór odpowiedniego urządzenia to bardzo ważna decyzja. W tym celu istotnym jest, abyśmy dobrze poznali Twoje potrzeby i istniejące warunki techniczne. Nie obawiaj się! Nasz zespół pomoże dobrać stację ładowania w oparciu o Twoje indywidualne potrzeby i wymagania. Przeprowadzimy Cię przez całą inwestycję, aby zrealizować cele, które wspólnie założyliśmy sobie na samym początku współpracy.
➤ Zobacz nasze usługi
Proces inwestycyjny w stacje ładowania jest bardzo odformalizowany. Budowa stacji ładowania nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę. Całą inwestycję możesz przeprowadzić na podstawie zgłoszenia robót budowlanych lub wyłącznie sporządzenia planu sytuacyjnego na kopii mapy zasadniczej. W tym drugim przypadku, organ administracji architektoniczno-budowlanej nie ingeruje nawet w proces budowy prowadzony w tym trybie. Ty właściwie na tym etapie nie musisz robić nic. Sporządzeniem planu sytuacyjnego oraz zaprojektowaniem infrastruktury elektrycznej dla Twojej stacji ładowania zajmie się EV365.
Kilka obowiązków dotyczących legalnej eksploatacji stacji ładowania związanych jest z dozorem technicznym oraz geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą. Poniżej znajdziesz więcej szczegółów na ten temat.
➤ Zobacz nasze usługi
➤ Zobacz nasze usługi
Nie. Zgodnie z przepisami prawa, sprzedaż energii nie obejmuje ładowania energią elektryczną za pomocą punktów ładowania. Ładowanie pojazdów elektrycznych to świadczenie usługi. Oznacza to, że jako właściciel stacji ładowania nie musisz posiadać koncesji na obrót energią elektryczną. To bardzo duże ułatwienie.
Każda stacja ładowania, która będzie eksploatowana w inny sposób niż wyłącznie na potrzeby własne właściciela stacji, oraz każda stacja o mocy powyżej 3,7 kW, musi zostać poddana badaniu technicznemu wstępnemu przed Urzędem Dozoru Technicznego (UDT) . Taki obowiązek wynika z przepisów ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Badanie techniczne wstępne stacji ładowania pojazdów elektrycznych sprowadza się przede wszystkim do zbadania przez inspektora UDT, czy stacja ładowania została wykonana zgodnie z przepisami prawa, w szczególności rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych dla stacji ładowania i punktów ładowania stanowiących element infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego.
➤ Zobacz nasze usługi
W praktyce wymaga to przygotowania wniosku oraz kompletnej dokumentacji dotyczącej samej stacji i wykonanej na potrzeby jej funkcjonowania infrastruktury, a także przystosowania miejsc parkingowych do wymogów UDT. Nie obawiaj się, przygotowaniem tych dokumentów zajmie się nasza firma! Po przesłaniu do UDT wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami, inspektor UDT dokona oględzin stacji ładowania, a jeżeli wszystko zostało przeprowadzone należycie i zgodnie ze sztuką, wystawi protokół dopuszczający ją do eksploatacji. To normalna procedura, którą nasze stacje przechodziły już wielokrotnie.
Jeżeli Twoja stacja ładowania ma charakter nieogólnodostępny (np. usługę ładowania świadczysz wyłącznie na rzecz klientów korzystających z usług Twojej firmy), to na tym kończą się Twoje obowiązki, a stacja jest gotowa do działania. Jeżeli jednak Twoja stacja ma charakter ogólnodostępny (każdy może z niej korzystać), to przed złożeniem wniosku o przeprowadzenie badania technicznego, musisz zarejestrować się jako jej operator oraz dostawca usługi ładowania w serwisie Ewidencji Infrastruktury Paliw Alternatywnych (EIPA). To nic trudnego! Pomożemy Ci przejść przez proces rejestracji i integracji stacji ładowania z systemem EIPA.
➤ Zobacz nasze usługi
W praktyce wymaga to przygotowania wniosku oraz kompletnej dokumentacji dotyczącej samej stacji i wykonanej na potrzeby jej funkcjonowania infrastruktury, a także przystosowania miejsc parkingowych do wymogów UDT. Nie obawiaj się, przygotowaniem tych dokumentów zajmie się nasza firma! Po przesłaniu do UDT wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami, inspektor UDT dokona oględzin stacji ładowania, a jeżeli wszystko zostało przeprowadzone należycie i zgodnie ze sztuką, wystawi protokół dopuszczający ją do eksploatacji. To normalna procedura, którą nasze stacje przechodziły już wielokrotnie.
Jeżeli Twoja stacja ładowania ma charakter nieogólnodostępny (np. usługę ładowania świadczysz wyłącznie na rzecz klientów korzystających z usług Twojej firmy), to na tym kończą się Twoje obowiązki, a stacja jest gotowa do działania. Jeżeli jednak Twoja stacja ma charakter ogólnodostępny (każdy może z niej korzystać), to przed złożeniem wniosku o przeprowadzenie badania technicznego, musisz zarejestrować się jako jej operator oraz dostawca usługi ładowania w serwisie Ewidencji Infrastruktury Paliw Alternatywnych (EIPA). To nic trudnego! Pomożemy Ci przejść przez proces rejestracji i integracji stacji ładowania z systemem EIPA.
Przed inwestycją w stację ładowania powinieneś ustalić kilka kwestii. Przede wszystkim, sprawdź czy posiadasz zapas mocy, który możesz przeznaczyć na ładowanie samochodów elektrycznych. Co do zasady, dostępna moc powinna odpowiadać co najmniej mocy znamionowej urządzenia. Jeżeli planujesz inwestycję w ładowarkę o mocy 2 x 22kW, powinieneś zabezpieczyć 44kW. Jeżeli chcesz postawić stację ładowania o mocy 82 kW, również taka moc powinna zostać zabezpieczona dla pracy urządzenia w warunkach maksymalnego obciążenia.
Co w sytuacji gdy nie masz tyle mocy, a zależy Ci na posiadaniu swojej własnej komercyjnej stacji ładowania? Możesz wystąpić do zakładu energetycznego o zwiększenie mocy przyłącza lub wybudowanie nowego przyłącza dla stacji ładowania. Jeżeli jednak nie chcesz czekać, aż zakład zwiększy moc przyłączeniową Twojego obiektu lub wybuduje nowe przyłącze, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość! Stacje ładowania EV365 to urządzenia, których moc można dowolnie dostosować do istniejących warunków technicznych. Jeżeli planujesz zakup stacji o mocy całkowitej 44kW, a dostępny zapas energii to 30kW, z poziomu naszego systemu do zarządzania stacjami ładowania EV365 – Chmury myEV365, możesz ograniczyć moc ładowarki. Funkcja ta zabezpiecza przed znanym wszystkim doskonale „wyrzucaniem korków”. W praktyce nie musisz więc czekać, aż zakład podniesie moc przyłącza lub wybuduje nowe, aby rozpocząć inwestycję. Możesz mieć swoją własną stację ładowania już teraz oraz przyzwyczajać klientów do możliwości skorzystania z niej, w między czasie spokojnie czekając na podniesie mocy o brakujące kilowaty lub budowę nowego przyłącza energetycznego.
Jeśli nie wiesz jaką wolną mocą dysponujesz albo chcesz zwiększyć moc istniejącego przyłącza lub wybudować nowe i potrzebujesz więcej informacji, Dział Techniczny EV365 odpowie na Twoje wszystkie pytania i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Co w sytuacji gdy nie masz tyle mocy, a zależy Ci na posiadaniu swojej własnej komercyjnej stacji ładowania? Możesz wystąpić do zakładu energetycznego o zwiększenie mocy przyłącza lub wybudowanie nowego przyłącza dla stacji ładowania. Jeżeli jednak nie chcesz czekać, aż zakład zwiększy moc przyłączeniową Twojego obiektu lub wybuduje nowe przyłącze, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość! Stacje ładowania EV365 to urządzenia, których moc można dowolnie dostosować do istniejących warunków technicznych. Jeżeli planujesz zakup stacji o mocy całkowitej 44kW, a dostępny zapas energii to 30kW, z poziomu naszego systemu do zarządzania stacjami ładowania EV365 – Chmury myEV365, możesz ograniczyć moc ładowarki. Funkcja ta zabezpiecza przed znanym wszystkim doskonale „wyrzucaniem korków”. W praktyce nie musisz więc czekać, aż zakład podniesie moc przyłącza lub wybuduje nowe, aby rozpocząć inwestycję. Możesz mieć swoją własną stację ładowania już teraz oraz przyzwyczajać klientów do możliwości skorzystania z niej, w między czasie spokojnie czekając na podniesie mocy o brakujące kilowaty lub budowę nowego przyłącza energetycznego.
Jeśli nie wiesz jaką wolną mocą dysponujesz albo chcesz zwiększyć moc istniejącego przyłącza lub wybudować nowe i potrzebujesz więcej informacji, Dział Techniczny EV365 odpowie na Twoje wszystkie pytania i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Oczywiście. Znamy potrzeby naszych klientów i wiemy, że nic tak nie cieszy oczu, jak urządzenia oznakowane logotypem i kolorami własnej firmy. Wszystkie nasze stacje podlegają dowolnej personalizacji. Na polecenie naszych klientów przemalowujemy obudowy stacji ładowania, ale także przednich paneli. Co więcej, Twoje logo i kolory mogą znaleźć się także na dotykowym interfejsie stacji ładowania! Sieć EV365 budujemy razem z naszymi partnerami, gdzie stacje ładowania mogą być oznaczone według ich własnego życzenia. Zapytaj nasz Dział Obsługi Klienta EV365 o wizualizację. Zobrazujemy Ci jak może wyglądać stacja ładowania wykonana w Twoje barwy i logo.
➤ Czytaj więcej o naszej usłudze personalizacji
➤ Czytaj więcej o naszej usłudze personalizacji
Za pomocą stacji ładowania EV365 możesz świadczyć usługę ładowania odpłatnie. Dzięki pełnej konfigurowalności, za pomocą naszego systemu do zarządzania stacjami ładowania EV365 – Chmurą myEV365, możesz w dowolny sposób ustalać cenniki ładowania oraz opłat parkingowych, a tym samym dowolnie ustalać poziom swojej marży. Stacje ładowania samochodów elektrycznych to także doskonałe uzupełnienie dla biznesu. Jeżeli prowadzisz hotel lub jesteś właścicielem parku handlowego, ładowarka ściągnie do Twojego biznesu zupełnie nowych klientów, którzy będą mieli możliwość podładowania się na miejscu. Przy okazji, w oczekiwaniu na naładowaną baterię, kierowcy chętnie zjedzą posiłek w Twojej restauracji, zostaną na noc lub zrobią zakupy. Nie mówiąc już o licznych korzyściach wizerunkowych.
Rentowność inwestycji i szybkość jej zwrotu zależy w dużym stopniu również od lokalizacji ładowarki. Wpływa to także na dobór odpowiedniego modelu i wymaga określenia już na samym początku. Jeżeli dysponujesz miejscem, które zlokalizowane jest w pobliżu głównych ciągów komunikacyjnych lub centrum miast, dużo lepszym pomysłem może okazać się szybka stacja ładowania prądem stałym (DC), gdyż w tych miejscach kierowcy będą szukali przede wszystkim szybkiego ładowania. Jeżeli natomiast ładowarkę planujesz postawić pod siedzibą swojej firmy, hotelem lub innym miejscem, a Twoi klienci dysponują większą ilością czasu, dużo lepszym rozwiązaniem może okazać się ładowarka prądu przemiennego (AC). Wszystkie te elementy będą miały wpływ na wysokość kosztów inwestycyjnych oraz prędkość zwrotu.
Jeśli masz pomysł, gdzie chciałbyś postawić swoją własną stację ładowania samochodów elektrycznych, ale masz wątpliwości jak szybko zwróci się Twoja inwestycja, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta EV365 (+48 690 297 582, info@ev365.pl). Przygotujemy dla Ciebie zupełnie za darmo szczegółową kalkulację oraz prognozę finansową na podstawie otrzymanych od Ciebie informacji i założeń oraz doradzimy optymalne rozwiązanie dopasowane do Twoich indywidualnych potrzeb.
Rentowność inwestycji i szybkość jej zwrotu zależy w dużym stopniu również od lokalizacji ładowarki. Wpływa to także na dobór odpowiedniego modelu i wymaga określenia już na samym początku. Jeżeli dysponujesz miejscem, które zlokalizowane jest w pobliżu głównych ciągów komunikacyjnych lub centrum miast, dużo lepszym pomysłem może okazać się szybka stacja ładowania prądem stałym (DC), gdyż w tych miejscach kierowcy będą szukali przede wszystkim szybkiego ładowania. Jeżeli natomiast ładowarkę planujesz postawić pod siedzibą swojej firmy, hotelem lub innym miejscem, a Twoi klienci dysponują większą ilością czasu, dużo lepszym rozwiązaniem może okazać się ładowarka prądu przemiennego (AC). Wszystkie te elementy będą miały wpływ na wysokość kosztów inwestycyjnych oraz prędkość zwrotu.
Jeśli masz pomysł, gdzie chciałbyś postawić swoją własną stację ładowania samochodów elektrycznych, ale masz wątpliwości jak szybko zwróci się Twoja inwestycja, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta EV365 (+48 690 297 582, info@ev365.pl). Przygotujemy dla Ciebie zupełnie za darmo szczegółową kalkulację oraz prognozę finansową na podstawie otrzymanych od Ciebie informacji i założeń oraz doradzimy optymalne rozwiązanie dopasowane do Twoich indywidualnych potrzeb.
Na szczeblu ogólnopolskim dotacje do zakupu oraz budowy stacji ładowania udzielane są w ramach programu „Wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury do tankowania wodoru” realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pomoc, udzielana w formie refundacji, obejmuje m.in. utworzenie punktu ładowania o mocy nie mniejszej niż 22 kW, który nie jest zainstalowany na ogólnodostępnej stacji ładowania oraz budowę lub przebudowę ogólnodostępnej stacji ładowania o mocy nie mniejszej niż 50 kW, wyposażonej w co najmniej 2 punkty ładowania, z czego co najmniej 1 umożliwia świadczenie usługi ładowania prądem stałym i ma moc nie mniejszą niż 50 kW.
O pomoc mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego, przedsiębiorcy, spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe i rolnicy indywidualni. Koszty kwalifikowane obejmować mają m. in. cenę nabycia stacji ładowania, koszt montażu i robót budowlanych, instalacji przyłączeniowej, dokumentacji technicznej oraz podatki i opłaty związane z realizacją inwestycji.
W przypadku utworzenia punktu ładowania o mocy nie mniejszej niż 22 kW, który nie jest zainstalowany na ogólnodostępnej stacji ładowania, pomoc wynosi do 25% kosztów kwalifikowanych. W przypadku budowy lub przebudowy ogólnodostępnej stacji o mocy nie mniejszej niż 50 kW i mniejszej niż 150 kW, pomoc wynosi 30% kosztów kwalifikowanych, a jeżeli inwestycja jest realizowana w dużej aglomeracji, wówczas wsparcie może zostać podniesione o 15 % i wyniesie 45%. Wreszcie, w przypadku budowy lub przebudowy ogólnodostępnej stacji ładowania o mocy powyżej 150 kW, intensywność pomocy sięga aż do 50% kosztów kwalifikowanych.
O pomoc mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego, przedsiębiorcy, spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe i rolnicy indywidualni. Koszty kwalifikowane obejmować mają m. in. cenę nabycia stacji ładowania, koszt montażu i robót budowlanych, instalacji przyłączeniowej, dokumentacji technicznej oraz podatki i opłaty związane z realizacją inwestycji.
W przypadku utworzenia punktu ładowania o mocy nie mniejszej niż 22 kW, który nie jest zainstalowany na ogólnodostępnej stacji ładowania, pomoc wynosi do 25% kosztów kwalifikowanych. W przypadku budowy lub przebudowy ogólnodostępnej stacji o mocy nie mniejszej niż 50 kW i mniejszej niż 150 kW, pomoc wynosi 30% kosztów kwalifikowanych, a jeżeli inwestycja jest realizowana w dużej aglomeracji, wówczas wsparcie może zostać podniesione o 15 % i wyniesie 45%. Wreszcie, w przypadku budowy lub przebudowy ogólnodostępnej stacji ładowania o mocy powyżej 150 kW, intensywność pomocy sięga aż do 50% kosztów kwalifikowanych.
Podjąłeś decyzję – inwestujesz w swoją własną stację ładowania samochodów elektrycznych! Czy musisz się na to jakoś przygotować? Przez cały proces inwestycyjny przeprowadzi Cię konsultant EV365. Krok po kroku wskażemy Ci co należy zrobić, aby przeprowadzić inwestycję od początku do końca!
Na etapie złożenia zamówienia istotnym jest określenie Twoich potrzeb oraz celów inwestycyjnych. To kluczowy etap dla całej inwestycji. Po dobraniu urządzenia oraz jego konfiguracji, czas przejść do działania. Po przygotowaniu infrastruktury elektrycznej i miejsca montażu, przystąpimy do instalacji stacji ładowania, szkolenia z obsługi, a także przygotowania niezbędnej dokumentacji do badania technicznego UDT oraz wdrożenia Ciebie oraz Twoich pracowników w cały system EV365.
Na etapie złożenia zamówienia istotnym jest określenie Twoich potrzeb oraz celów inwestycyjnych. To kluczowy etap dla całej inwestycji. Po dobraniu urządzenia oraz jego konfiguracji, czas przejść do działania. Po przygotowaniu infrastruktury elektrycznej i miejsca montażu, przystąpimy do instalacji stacji ładowania, szkolenia z obsługi, a także przygotowania niezbędnej dokumentacji do badania technicznego UDT oraz wdrożenia Ciebie oraz Twoich pracowników w cały system EV365.
Nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytania albo masz wątpliwości? Coś jest dla Ciebie niejasne i potrzebujesz porozmawiać z naszym konsultantem? Wypełnij formularz kontaktowy poniżej lub skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta EV365 (info@ev365.pl, +48 690 297 582).